Moslims klagen over bouwvakker in korte broek

door Coen Springelkamp

 

ALMERE –  Of de heren bouwvakkers even hun korte broek willen omwisselen voor een exemplaar met lange pijpen ? Dat kregen werklieden afgelopen week van de uitvoerder van een groot renovatieproject in Almere te horen. Islamitische buurtbewoners hadden geklaagd over te blote kleding van de bouwers.

Om niet te bezwijken in de tropische hitte van de afgelopen weken hadden de mannen hun werkoverall ingeruild voor een korte broek en T-shirt. “We liepen allemaal in korte broek”, vertelt bouwvakker Robin Willemsen. Hij renoveert samen met collega’s de buitenkant van 750 woningen van woningbouwvereniging De Goede Stede in Stedenwijk-Noord in Almere.

De bouwvakkers kregen het nieuws van de uitvoerder te horen. Willemsen: ” Hij kwam de keet binnen en zei dat er een klacht was binnengekomen van islamitische buurtbewoners. Ze vonden onze kleding te bloot en te kort.” De gespierde mannen namen de opmerking voor kennisgeving aan. “Je denkt toch niet dat ik in die bloedhitte in een overall ga lopen klussen?” aldus Willemsen. De korte broek bleef daarom aan. Voor Richard Hoekert van bouwbedrijf Mateboer uit Kampen zijn de klachten nieuw. “Er zijn alleen afspraken over correcte kleding. Dat zijn een korte broek en T-shirt ook” , aldus Hoekert. “Maar als bewoners hier serieus last van ondervinden, gaan we kijken hoe we dat oplossen.”

Bron : Telegraaf

Naschrift Pineut : Hoog tijd voor de “Bouwvak Boerka”, dè nieuwe zomermode voor de stoere Bouwvakker , verplicht vanaf aD 2010 !

Referenties : Kookpunt | Ongezouten

8 reacties op “Moslims klagen over bouwvakker in korte broek

  1. Geachte heer / mevrouw,

    Het moet niet gekker worden in dit land!Dit maakt mij echt kwaad,ik ben altijd bereid andere mensen te respecteren,maar zij hebben zich aan te passen aan ons en zeker niet andersom.Als men een burger oorlog wil in dit land moet men gewoon zo doorgaan,het zou wel een oplossing zijn,helaas zal de geschiedenis zich dan weer herhalen.Toen waren het de joden,in de toekomst de moslims??
    Ik maak mij echt zorgen,onvoorstelbaar,het blijft een zeer brutaal kut volk.

    vrgr,

    Like

  2. Ik denk dat niet alleen de moslims zich ergeren aan een vent in een korte broek, tijdens vakanties haal je ze er zo uit, mannen in korte broeken met sokken, ja dat zijn dus die hollanders, mischien kunnen we nog wat leren van onze buren.

    Like

  3. geachte meneer Paul Wijdeveld,

    u bent bereid om mensen altijd te respecteren?
    nou zeg, daar merk ik niks van is het zo erg als moslims zich ergeren aan bouvakkers met korte broeken?
    nou logisch als ik op straat loop en er zitten een stelletje van die bouwvakkers aan het werk, dan maak ik liever een hele omweg dan langs die bouvakkers te lopen. als dat moslims waren geloof mij maar had ik er geen last van gehad want hun zijn niet zo zielig om proberen te flirten met meisjes die niet eens van hun leeftijd zijn. tenminste als moslim weet je dat je fout zit als je zo iets doet. en sorry???

    eerst waren de joden aan de beurt en nu de moslims waar heeft u het nou weer over… maar ja ik kan het me best voor stellen dat er een nieuwe hitler komt maar dan heet hij dit keer GEERT WILDER 😉

    en nee ik ben niet zo zielig als u om jou volk een kut volk te noemen want ik heb ECHT respect voor mijn medemens zou u ook eens moeten doen;)

    Like

  4. @Yasmine,

    Tja, ik vind het gewoon belachelijk. Kan me heel goed voorstellen dat als je zwaar werk moet doen en het is warm weer dat je dan graag in makkelijke kleding loopt.
    Wat is er mis met een korte broek?
    Het wordt steeds gekker in Nederland, wonen we nu in een vrij land?, of een moslimland?
    Raad iedereen aan die zoveel problemem heeft met de Nederlandse gewoontes lekker teug te gaan naar het land van herkomst, wat doen je hier dan in hemelsnaam????.
    Het begint erg vervelend te worden die dwingelandij van de moslims daarom stem ik zeker geen Pvda omdat we straks helemaal niets meer te vertellen hebben in eigen land.
    Vreemd dat andere culturen veel minder last hebben van de Nederlandse gewoontes, het zal ook wel even wennen zijn, maar ik ken genoeg mensen van een andere afkomst(o.a. Indonesisch, Chinees, Congolees, Antilliaans) die zich thuis voelen hier.
    Alleen de moslims geven erg veel problemen, de goede daargelaten.
    Enne Yasmina, jij zegt dat moslims niet flirten? Wij zijn 4 x in Turkije op vakantie geweest en heb daar genoeg gezien. Een badmeester daar benaderde mijn man en vertelde dat hij wel een Turks meisje voor hem kon regelen tegen betaling! Hoe vind je die Yasmine?????
    En ’s avonds in de uitgaansgelegenheden heel veel Turkse mannen die uit zijn op een avontuurtje, gewoon opdringerig hoewel ik met mijn man was, overal in de grote plaatsen travestieshows, het begint er erg ordinair te worden.
    Het binnenland waar massatoerisme ontbreekt is geweldig mooi en interessant maar de rest hebben wij het helemaal mee gehad. Altijd weer geven de extremen de toon aan, dit is de reden dat wij geen zin meer hebben in een vakantie in Turkije, dit prachtige land is zo achteruitgegaan en jij denkt nog dat moslimmannen niet zo zijn?
    Droom maar lekker verder Yasmine, je moet eens kijken op de zgn. “christelijke” sites van Endtimes, daar zie je hoe moslimmannen reageren op vrouwen (die gewoon willen discussieren over een geloofsonderwerp of actueel nieuws) als die moslimmannen het niet eens zijn met die vrouwen, is het meteen heel onbeschoft reageren met “vuile hoer”, gore foto’s sturen, nee Yasmine JIJ MOET nog een hoop leren.
    Moslimmannen zijn niets beter dan andere mannen, jullie moeten eens af van die bekrompen gedachtes, dat je al haast in shock bent als je een stukje bloot been of armen ziet.
    Wij leven in een vrij land, heb helemaal geen hekel aan moslims, zit zelfs op een multicultureel kookproject en ga goed om met leuke Arabische vrouwen, daar zijn een paar vrouwen bij die hebben gestudeerd en het valt me op dat deze vrouwen heel wat opener zijn en heel anders tegen bepaalde dingen aankijken dan bijvoorbeeld
    dan minder ontwikkelde vrouwen, juist die hebben vaak een fundamentalistische inslag!
    Yasmine, je moet nog heel veel leren!!
    Wat een gemuggenzift over een korte broek!!!!!!!

    gr. Elena.

    Like

  5. Jammer ga eens naar saoedi arabie als je daar op het vliegveld bent geland word je als vrouw verplicht om een hoofddoek te dragen. Hier word ik dus verplicht om mij aan te passen aan de cultuur die in het land heerst. Hier horen mensen zich ook aan te passen. Het lijkt wel of onze gewoontes zomaar opzij kunnen worden gezet in het belang van een geloof dat z,n 200 jaar achter loopt in zijn ontwikkeling. Dit houdt in dat wij hier zelf kunnen bepalen wat wij dragen en denken en zeggen dat is nu zo mooi aan de westerse cultuur. Als er moslims zijn die nu ook al vallen over een korte broek dan is het einde zoek. Een voorbeeld van wat ik aanstootgevend vind is dat een oom van 60 jaar met zijn nichtje van 16 gaat trouwen. Dit vind ik dus obseen en niet horen. Laat die korte broek nu maar gewoon blijven. Anders is het einde van onze vrijheid nabij.

    Like

Geef een reactie

