Ook hoofddoekjes zijn niet veilig.

Sluier_Vagina

Door Keesjemaduraatje

“Ik stel een simpele vraag: Welke vrouwen zijn vaker het doelwit van verkrachtingen en seksuele intimidaties in de wereld ? Gesluierde vrouwen of niet-gesluierde ? Beseft zij dan niet dat de vrouw juist uit de hoofddoek een veiligheidsgevoel put en daarmee respect afdwingt ? “

Aan het woord is : Sheikh Fawaz Jneid van de Al-yaqeen moskee in Den Haag. Hij verwoordt en bevestigt met deze uitspraken, de verwijten die islambashers al jaren op het internet maken. Namelijk dat gehoofddoekte vrouwen gevrijwaard zouden blijven van sexueel getinte opmerkingen en aanranding en dat de niet-gelovige vrouwen, althans de niet-moslimvrouwen, daarmee vogelvrij verklaard worden.

Nu blijkt echter dat zelfs gehoofddoekte moslimvrouwen in de Nederlandse treinen niet veilig zijn. Nora Kasrioui strijdt al jaren voor vrouwenrechten. Ze is lid van het FNV hoofdbestuur en PvdA lid van de Provinciale Staten van Noord-Brabant. Nora draagt keurig een hoofddoek en wordt toch sexueel lastig gevallen in een trein.

Lees Maar : “Ik ben geil” om even later te zeggen: “Vergeef me”
09-09-2009 18:24
Het is ongelooflijk. Gisteravond stapte ik tegen 23.00 op de trein toen ik voelde dat die jongen die achter me stond (een Marokkaan met in iedere hand een geopende fles bier) wat van plan was. Mijn intuitie waarschuwde me…zijn blik stond mij niet aan maar ik negeerde hem volledig.

Toen ik in de treincoupé ging zitten voelde ik de jongen zeer dicht tegen me aan, maar dan wel zo dat hij mij nét niet aanraakte. Hij riep: “Jongen, jij maakt mij geil. Erg geil. Ik wil bij je komen zitten. Op je zitten.” Hij probeerde mijn tas op zij te duwen. Ik toonde, in ongesproken woorden, weerstand. Ik wist dat praten bij dit soort jongens (hij moet ongeveer 25 jaar geweest zijn) in dit stadium averechts zou werken.

Ik keek hem zeer strak aan en als blikken konden doden, dan had mijn blik dat wel gedaan. Hij zette direct een paar stappen zijwaarts en ging een paar plaatsen verder rechts voor mij zitten. Ik negeerde hem, maar hij zat zo te kijken en aan zijn broek te friemelen dat ik direct besloot om eens Arabisch te gaan bellen (om te voorkomen dat hij met zijn blote edele delen terug zou komen o.i.d.). Want het kon wel eens zo zijn dat hij niet eens wist dat ik Marokkaanse was en het zou me niet verbazen als hij tot inkeer zou komen en zijn excuus aan zou bieden. Het kan verkeren (zei Bredero 🙂

Na een tijdje Arabisch bellen en bij mijn bestemming aangekomen, wilde ik naar de uitgang lopen. Hij staat op, probeert mijn arm vriendelijk aan te raken zodat ik hem aan kijk en zegt: “Het spijt me heel erg zuster. Vergeef me aub. Ik zal het nooit meer doen”. Ik draai me om en zeg: “Als je me belooft dat je vrouwen -moslim of niet- nooit meer zo hufterig aanspreekt, dan denk ik er over na je te vergeven.”. “Ik zweer het”, zei hij met ingedoken schouders. Terwijl ik naar de uitgang liep riep ik hem nog na: “En gedraag je. Nederland is Marokkaanse jongens zoals jij zat. En ik ook!”

Bron : Keesjemaduraatje

Referentie Artikelen : Vrijdagmiddag Middeleeuwen op GeenStijl | Anja’s Duivelse Dilemma

6 reacties op “Ook hoofddoekjes zijn niet veilig.

  1. ow bah, ik heb een hekel aan dat soort jongens.
    Merk ook in het uitgaansleven dat ik van de buitenlandse jongens het meeste last ondervind, en dan vooral mijn eigen soortgenoten.
    Daarentegen doen Nederlandse jongens in de vroege ochtend stront vervelend, als ze teveel hebben gedronken. Maar dat maakt het gedrag niet goed te spreken natuurlijk. Wie heeft de oplossing?

    Like

  2. Ik vind een heleboel dingen mooi aan de islaam, maar als ik hoor dat vrouwen een hoofddoek dragen omdat ze zichzelf voor de wellustige blikken van mannen moeten verbergen, dan krijg ik de kriebels. Enerzijds is de man zwak, en moet hij beschermd worden en daarom dragen wij een hoofddoek? Ieeuw….waar blijft de eigen verantwoordelijkheid? Het is ook zo hypocriet, want als je deze interpratie neemt en je kijkt naar Iran, Afghanistan, Pakistan e.d. is de vrouw zwak en moet beschermd worden door een ‘harami’, zijnde vader, oom, broer. Een hijaab kan zeker prachtig zijn, ik zou hem alleen niet kunnen dragen omdat een man zogenaamd door de schoonheid van mijn prachtige haar niet meer met volle aandacht zijn vijf dagelijkse gebeden knielend kan verrichten. Goed, dat moest er even uit, en ik weet, het doet niet terzake. 🙂 Vrede aan ons allen!

    Like

  3. Ach ja, de Islam zal de wereld overheersen voor een tijd, o.l.v de wereldheerser satan. Totdat onze God van Israel=>Jaweh=>Jezus zelf de Islam zal breken, en de afstammelingen van Ismael zich massaal zullen bekeren.

    Like

  4. ieder zijn waarheid, zolang niemand mij tot iets verplicht en ik mijn eigen leven kan leiden zoals ik dat wil.
    Als ik kijk naar de rechten van Joodse vrouwen, op gebied van familierecht…is dat nu ook niet veel beter dan wat in Afghanistan gebeurt. Vrouwen moeten jarenlang bij de rechter vechten om een echtscheiding en kunnen daardoor hun leven niet oppakken, en aan de toekomst bouwen. Nee…1 prachtig geloof, bestaat volgens mij niet. Geloof wat je wil geloven, maar laat een ander vrij om zijn eigen waarheid te beleven.

    Like

  5. Al dat gedoe draait er gewoon om, dat je er met die hijab ‘anders’ uitziet. Anders, dat kan niet in Nederland. Aan de ene kant moeten we allemaal uniek zijn, aan de andere kant moet je dan wel in een zuil of hokje passen. De meesten lezen en weten niks. Ook niet over een religie of wat dan ook. Ze roepen gewoon iets na. Wat de buurman, zwager of de media roept. Ze lezen alleen als er iets over yolanthe in staat. En als de hijab dan zo ‘anders’ is, waarom roept men dan nooit iets over al die ‘petjes achterstevoren’ gecombineerd met dikke gouden kettingen ? Ook niet ‘normaal’. Je mag hier doen wat je wilt, echter nooit zonder een zure vorm van commentaar…

    Like

Geef een reactie

