Korte analyse Iraanse Mahdi Film

Sinds 28 Maart is de Iraanse film “The coming is upon us” op youtube verschenen.

In deze film wordt door Iran de komst van de islamitische messias aangekondigd maar ook wordt er uitgelegd wie de islamitische antichrist is en tevens wordt uitgelegd wie de Mahdi zal aankondigen. Binnen de islam heeft de antichrist de benaming dajjal en ziet men dit niet als één enkelvoudig persoon maar als een groep, terwijl andere islamieten nog altijd een éénogig persoon als dajjal verwachtten. Dit is dan ook de zogenaamde tweestrijd tussen de soennieten en de sjiïeten.

De Iraanse versie is de Sjiïetische versie en dat is dan ook de meest verontrustende.

De film is engelstalig ondertiteld en gesproken in Farsi, dit maakt het kijken en analyseren er niet makkelijk op. Maar de 3 belangrijkste elementen die Christenen kennen heb ik er uit gefilterd. Zoals bekend is de islam voornamelijk gebaseerd op de hadiths, de zogenaamde overleveringen, hieraan wordt naast de koran zeer veel waarde gehecht.
In de Hadiths staan veel profetieën, dat dit namaak profetieën zijn en puur mensen werk hoeft verder geen betoog. De profetieën maken melding van 3 sleutelfiguren met specifieke namen.

Om deze namaak profetieën letterlijk te kunnen doen uitkomen moet men er alles aan doen om echte bestaande figuren, die wij ook in het westen kennen, aan deze namen te koppelen.
Vooraleer de Mahdi zich aan de wereld kan openbaren dienen er 2 zaken te gebeuren, als eerste moet de koning van Saudie Arabië komen te overlijden en ten tweede moet Khamanei de Islam als het ware overgeven aan een persoon die dan aan de wereld zal worden gepresenteerd als de Mahdi.
Khamanei is de geestelijk leider van Iran en wordt gezien als de hoeder van de ware islam, President Ahmadinejad wordt gezien als woordvoerder cq. aankondiger van de Mahdi.

De 3 sleutelfiguren zoals de Sjiïetische uitleg luid zijn :

Nasrallah = Mahdi
Islamitische Anti Christ = De Illuminati/Vrijmetselaars
Aankondiger Mahdi = Ahmadinejad

Zoals gezegd dient men dwangmatig de namaak profetieën zo te draaien dat het in het perfecte islamitische plaatje past. Geoefende Christenen herkennen aan deze onheilige drie eenheid de tekst uit het bijbelboek Openbaring 16:13 waarin sprake is van de draak, het beest en de valse profeet. Opvallend detail in de video/film is dat deze onheilige drie eenheid Jerusalem willen veroveren. Dit zou eventueel overeen kunnen komen met de bijbeltekst die vermeld dat de anti christ, die Christenen verwachten, zich in de heilige plaats zal zetten om aan de wereld te laten zien dat hij god is. Zoals bekend is de naam voor de god van de islam allah en is hun kreet “allah ahkbar” de strijdkreet dat de islamitische god groter is dan de Levende God van Israel.

Als de dag aanbreekt waarop islamisten op de heilige plaats die strijdkreet aanheffen kan de wereld weten en herkennen dat de persoon die zij aanvoeren als verlosser van de wereld in werkelijkheid de verderver en Anti Christ is. De tijd zal het leren of men ook werkelijk in staat zal zijn deze islamitische namaak voorspellingen letterlijk in de praktijk kunnen brengen.

Referentie bron : A Time to Betray | Zie ook dit uitstekende Artikel op Xandernieuws

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s