Het grote drama van web streepje log + update

Update : Op 2 November verscheen dit artikel op Webwereld : Web-log.nl verwijt TypePad misgelopen migratie

Vandaag ontving ik, zoals zoveel voormalige web streepje log gebruikers, een email waarin gemeld wordt dat nu vrijwel alle weblogs gemigreerd zijn.

Een rondgang door de favorieten van vele voormalige bloggers van het eerste uur laat overduidelijk zien dat de complete geschiedenis van vele artikelen, waar soms met bloed zweet en tranen aan gewerkt en geschreven is, voor altijd vernietigd is. Schrijven dat de migratie niet goed verlopen is, is een zwaar understatement.

Hieronder de tekst van de verzonden mail, de gevraagde enquete laat ik maar weg, deze is zinloos en kansloos. Wat mij betreft heft dat hele Sanoma zich zelf maar op zoals zij de vele vele weblogs heeft doen verdwijnen.

Beste Weblogger,

Zoals je hebt begrepen is de migratie naar Weblog.nl niet goed verlopen en dat trekken wij ons als Sanoma Media erg aan.

Na een hectische periode met veel technische problemen kunnen wij melden dat op dit moment bijna alle weblogs gemigreerd zijn. Alle berichten, reacties en afbeeldingen zijn dus ook bij ons aanwezig, maar een deel wordt niet of nog niet juist getoond. Dit kunnen wij technisch niet altijd goed verifiëren. Daarom willen we je graag een paar vragen stelllen om te inventariseren hoe jouw blog er voor staat. Aan de hand van jouw antwoorden kunnen wij actie ondernemen.

Naast het juist tonen van jouw blog is het belangrijk dat er weer voldoende bezoekers naar jouw blog komen. We zullen er de komende tijd zoveel mogelijk aan doen om het verkeer naar je weblog te herstellen. Dit houdt bijvoorbeeld in dat wij de vindbaarheid door zoekmachines zullen optimaliseren.

Om één voorbeeld te geven van het grote migratie drama hierbij de link naar het voormalige HoeiBoei weblog. NB. Hoeiboei werd genomineerd voor de Beste Nederlandse weblog 2007. Het meest schrijnende is wel dat het complete Archief van Hoeiboei (22.10.2005-1.8.2008)  nooit meer als naslag te raadplegen is. S.V.P. niet schrikken als u op de link naar het voormalige weblog van HoeiBoei klikt : http://hoeiboei.web-log.nl/

Het adres van het nieuwe weblog van HoeiBoei is tegenwoordig : http://hoeiboei.blogspot.com/

Vr. Gr. Pineut

3 reacties op “Het grote drama van web streepje log + update

  1. Mocht ik moeten ‘verhuizen’: ik heb al mijn artikelen op de harde schijf EN op een backup stick.
    Neemt niet weg dat je veel tijd kwijt bent geweest aan het plaatsen, en ik neem aan, nu herplaatsen…
    Shalom!
    Marion van Eindtijdnieuws…

    Like

    • Hallo Marion,

      zelf heb ik er weinig last van gehad omdat ik slechts heel kort gebruik heb gemaakt van deze gratis dienst, maar er zijn heel wat bloggers die al vanaf het begin een blog onderhielden. Al deze blogs zijn dus voor altijd weg. Van web-log was het overigens niet mogelijk zelf een backup te maken om die te bewaren, dit kan met WordPress wel, hoe dat met andere blog systemen is weet ik niet. In elk geval is heel veel informatieve informatie dus voor altijd weg en kan men dus er ook niet meer naar toe verwijzen. Een paar zijn opnieuw gestart bij blogger maar de meesten zullen niet terug keren naar het nieuwe weblog systeem van deze onbetrouwbare firma. Van een dergelijk bedrijf met zo’n staat van dienst had men veel meer verwacht maar zeer zeker niet dit.

      Vr. Gr. Pineut

      Like

  2. Ik heb tussen 2004 en 2006 bijna dagelijks een log geplaatst op web-log. Allemaal verhalen van mijn kinderen, reisverslagen etc.. Alles weg ! Ik kan wel janken…
    Vanaf September 2006 ben ik overgestapt naar punt.nl omdat weblog toen ook al mijn log had verziekt tijdens een migratie/update. Wat een prutsers zijn het toch. Ze hadden er toch van kunnen leren na al dat gedoe in 2006 ?!!

    Groetjes, Kitty

    Like

Geef een reactie

