Film Bespreking – “Terms & Conditions may apply”

Terms_&_Conditions_may_apply

Niemand leest ze, maar iedereen klikt meteen op ‘Akkoord’ bij de algemene voorwaarden tijdens het internetten.

Deze documentaire gaat op zoek naar de gevaren van dergelijke vrije diensten en focust op de toenemende verdwijning van onze online privacy.
De gevolgen van een ‘Akkoord’-klik gaan immers veel verder dan velen op het eerste zicht zouden denken. De film is, zoals met alle Amerikaanse documentaires, vooral gericht op het Amerikaanse publiek. Maar aangezien tegenwoordig iedereen op de wereld gebruik maakt van dezelfde (Amerikaanse) diensten zoals Google, Youtube, Twitter, Facebook etc. geld de inhoud ook voor iedereen.

Voor de doorgewinterde internet gebruiker vertelt de film weinig nieuws en kan men de gegeven informatie nog eens ter kennisgeving bekijken, na ongeveer 3 kwartier is het beste wel gepasseerd. In elk geval erg geschikt voor Kassa & Radar of voor een landelijke uitzending. Voor mensen die nog niet zo lang gebruik maken van internet en/of mensen die gewoon wat meer willen weten over internet en privacy kan deze docu een eyeopener zijn. De documentaire is helaas een beetje tam en geeft helaas een éénzijdig beeld. Zo wordt op verschillende vraagstukken niet dieper ingegaan en ook andere privacy gevoelige zaken worden helaas niet besproken. De makers hadden aan dat punt wel wat meer aandacht mogen besteden. De documentaire heeft wat dat betreft een nogal hoog “Moore” gehalte wat de docu niet ten goede komt. Toch is de film een interessante & beknopte samenvatting geworden die makkelijk weg kijkt. (80 minuten)

Bijgaand de trailer.

Eén reactie op “Film Bespreking – “Terms & Conditions may apply”

1. Pingback: BOINNK!!! | Gaat u ook zo gemakkelijk akkoord?