Waar zouden we zijn zonder The United States of America?

Als je heel diep gaat graven in de ISIS/EUSSR/Rusland/Amerika materie blijkt wel dat niets lijkt wat het werkelijk is.

Niek1953

Schermkopie-1022 2015.10.27

Tijdens mijn middelbare schooltijd was ik één van de weinigen in mijn klas die pro Amerikaans (VS) was. Het was tijdens de Vietnamoorlog. De Amerikanen vochten tegen het communisme, dacht ik. Diezelfde Amerikanen die ons eerder bevrijdde van de Nazi’s. Met die bevrijding heeft de VS voor velen (ook voor mij) kennelijk een stevig krediet opgebouwd en lijkt het nog steeds de belangrijkste bondgenoot in het bestrijden van het kwaad.

Lang, eigenlijk te lang, heb ook ik geloofd in de goede bedoelingen van de Amerikanen. Ik heb het dan niet over de gewone Amerikaanse burgers maar over de regeringen van de afgelopen decennia. De oorlogen in o.a. Vietnam en Afghanistan, de eerste Irak oorlog en na 911 de z.g. war on terror, ik geloofde nog steeds in de goede bedoelingen van de VS. Na de tweede Irak oorlog, de Arabische lente en de ‘ingreep’ in Libië ben ik gaan twijfelen…

View original post 2.049 woorden meer

Geef een reactie

